Aanwezigheidsregistratie
Heeft u al inzichtelijk wie er wanneer aanwezig is binnen uw organisatie?
Met professionele aanwezigheidsregistratie heeft u inzicht in:
- welke medewerkers er aanwezig zijn;
- op welke locatie;
- en dus wie er afwezig zijn (met reden).
Tevens staan BHV’ers in het systeem. Dit is niet alleen handig, in sommige gevallen zelfs verplicht!
Tegenwoordig is aanwezigheidsregistratie goed toe te passen in combinatie met uw toegangscontrole. Benieuwd wat een aanwezigheidsregistratie systeem voor uw organisatie kan betekenen? Wij informeren u graag over uw mogelijkheden.


Voordelen aanwezigheidsregistratie
- verhoogt gemak in het bereiken van medewerkers
- geeft direct inzicht in aan- en afwezige medewerkers
- helpt bhv’ers bepalen wie er aanwezig zijn in het geval van een ontruiming
- verhoogt efficiency in combinatie met een urenregistratiesysteem
Zij kozen voor een oplossing van Lagarde Groep

Veiligheid tot het hoogste punt van Amsterdam goed geregeld. Toegangscontrole is voor de Rembrandt Tower geen bijzaak.



Elektronische / digitale aanwezigheidsregistratie
Digitale of elektronische aanwezigheidsregistratie gaat nog een stapje verder dan toegangsbeheer: u verleent namelijk niet alleen gecontroleerd toegang maar u heeft ook inzicht in de aanwezigheidsstatus van alle medewerkers. Bovendien kunt u logbestanden inzien en bij calamiteiten direct achterhalen wie er aanwezig zijn geweest. Veilig en efficiënt.
Elektronische registratie van aanwezigheid voor medewerkers wordt steeds meer toegepast, zeker als er sprake is van thuiswerkers. Zo is er altijd inzicht in wie er op een bepaald moment aanwezig is. Daarnaast kan aanwezigheid van medewerkers inzichtelijk worden gemaakt op schermen voor bijvoorbeeld receptionistes. Ook kan urenregistratie software toegepast worden.
“We informeren u graag over de mogelijkheden van toegangscontrole voor uw organisatie.
Zullen we een afspraak plannen?”
Toegangscontrole
Aanwezigheidsregistratie kan perfect geïntegreerd worden in een toegangscontrole oplossing. De aanwezigheid van medewerkers wordt automatisch geregistreerd bij toegang.
Integratiemogelijkheid Camerabewaking
Kiest u voor toegangscontrole in combinatie met aanwezigheidsregistratie? Dan kunt u dit, indien gewenst, uitbreiden met camerabewaking. De beveiligingscamera’s herkennen de personen waardoor de registratie en toegangscontrole automatisch verloopt.
Beschikt u al over een camerasysteem? Dan adviseren wij u graag over hoe dit te gebruiken in combinatie met aanwezigheidsregistratie en/of toegangscontrole.

Integratie toegangscontrole – Onderwijs
Een veilige omgeving voor leerlingen in het onderwijs is van levensbelang. Onderscheid maken wie wanneer toegang heeft tot diverse ruimten in een schoolgebouw is een basisvereiste. Elektronische aanwezigheidsregistratie zorgt ervoor dat er nog meer inzicht is in de actuele stand van zaken. Elektronische toegangscontrole biedt u de mogelijkheid om bepaalde deuren alleen te openen wanneer de betreffende ruimten in gebruik zijn. Ook kunt u zien welke personen in een bepaalde ruimte aanwezig zijn of zijn geweest.
Daarnaast heeft een systeem voor aanwezigheidsregistratie de mogelijkheid om toegangscontrole te integreren met andere diensten zoals bijvoorbeeld contactloos betalen in kantines, bij de bibliotheek en voor vervoer, alles op één kaart of tag.


Software voor tijd- en aanwezigheidsregistratie
Heeft u een toegangscontrolesysteem van Salto Systems? Of overweegt u een Salto-systeem te nemen? Bij deze oplossing is het mogelijk om een koppeling te maken met externe software, zoals de EHBA-plugin. Maar sinds kort is elektronische aanwezigheidsregistratie software zelfs geïntegreerd in de Salto software, Spa Online!
Salto tijdregistratie
Een mooie aanvulling op registratie is salto tijdregistratie. Handig voor de boekhouding, zodat direct automatisch alle uren van de medewerkers in het systeem staan!
“Weg met de ongebruiksvriendelijke aanwezigheidsborden. Altijd online inzicht in de aanwezigheid van medewerkers is efficiënter en effectiever.”

Aanwezigheidsregistratie in Keyprocessor
Keyprocessor iProtect is uit te rusten met elektronische aanwezigheidsregistratie. Ook kunt u tijdsregistratie toepassen binnen Keyprocessor toegangscontrole. Keyprocessor biedt ook oplossingen voor het registreren van bezoekers. Uiteraard bieden wij een passend advies op maat.
Aanwezigheidsregistratie app
Zoals u heeft kunnen lezen zijn er diverse mogelijkheden voor aanwezigheidsregistratiesystemen en integratiemogelijkheden. Maar hoe beheert én gebruikt u uw aanwezigheidsregistratie op een eenvoudige manier?
Hiervoor maken we gebruik van een aanwezigheidsregistratie app. De smartphone heeft u immers altijd bij de hand!
Nieuwsgierig? We demonstreren graag de mogelijkheden aan u.


Aanwezigheidsregistratie BHV verplicht?
Het BHV-team van een organisatie dient ervoor te zorgen dat bedrijfshulpverlening beschikbaar is voor elke aanwezige in een gebouw. In het bedrijfsnoodplan schrijft de BHV hoe dit is geregeld. Dat kan bijvoorbeeld door middel van digitale registratie. In sommige gevallen en sectoren is de registratie van aanwezigen verplicht.
Urenregistratie / tijdregistratie
Een groot aantal bedrijven en organisaties gebruiken elektronische tijdregistratie. Urenregistratie is toe te passen op veel manieren en in veel gradaties. Afhankelijk van uw wensen kan een basisvorm van urenregistratie worden geïnstalleerd, of kunt u urenregistratie volledig inzetten om salarissen te betalen. Een basisvorm van tijdregistratie is soms voldoende, als de tijd van een werknemer bij aankomst en bij vertrek worden vastgelegd per dag en de tussenliggende periode gewoon wordt gezien als het moment dat hij of zij heeft gewerkt. Indien nodig kan een vaste pauze soms worden afgetrokken van de berekende tijd. Vooral met variabele werktijden is het belangrijk dat de urenregistratie efficiënt verloopt. Alleen dan valt er te werken met een transparante en accurate administratie voor zowel het management als de medewerkers zelf.
Bovenstaande uitdaging herkenbaar? Dan wordt het tijd voor een systeem waarin tijdregistratie een geïntegreerd onderdeel is welke tot in de puntjes geregeld is, al dan niet gekoppeld met andere onderdelen van het systeem. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Veelgestelde vragen
Waarom aanwezigheidsregistratie?
Met aanwezigheidsregistratie heeft u inzicht in welke medewerkers er aanwezig zijn, ook bij meerdere locaties. Dit is handig voor de BHV, en soms zelfs verplicht.
Hoe aanwezigheidsregistratie realiseren?
U kunt eenvoudig software voor aanwezigheidsregistratie implementeren. In combinatie met toegangscontrole is dit perfect. Automatisch wordt bij toegang de aanwezigheid gelogd.
Er bestaan applicaties voor aanwezigheidregistratie zodat u en uw medewerkers ook vanaf de telefoon hier bij kunnen.
Tijdsregistratie als aanvulling op aanwezigheidsregistratie?
Wilt u het de financiële administratie makkelijker maken? Dan is tijdsregistratie een mooie aanvulling op aanwezigheidsregistratie. Met de juiste inrichting worden tijden gelogd en in de administratie verwerkt. Volledig geautomatiseerd.